tirsdag 16. mai 2017

Prosjekt garnfarging del 1

Idag 16.mai 2017 så har jeg prøvd å farge garn for første gang. 

Tittet på forskjellige YouTube videoer å fant at at dette måtte jeg prøve selv. 

Hun ene brukte wilton gelcolor å det hadde jeg så da var det bare å sette i gang. 


Brukte 2 nøster med babymerino ull. 

Og disse 4 fargene. Rosa, lilla, grønn å oransje. 


La den gjennomvåte garnet, på ett fat..

Å startet å farge gangene. Denne brukte jeg alle 4 fargene på. 

Denne bruke jeg kun lilla på.

Her er det ett før å etter dampbadet på 30 min under lokk med kun bruken av fargen lilla. 

Her er før å etter dampbadet til den jeg brukte alle 4 fargene på. 


De henger nå til tørk, så er spent på det festlig resultatet. 

Samlet alle sist fargerestene oppi i kjele å stappet ett helt nøste av Sokkegarn å lot det koke en stund. Jeg er veldig spent på hvordan den blir når den tørker.: ser utrolig stilig ut så langt. :) 


To be continued........

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar