onsdag 15. februar 2017

Harry Potter skjerf til barn 

Jeg har vært fan av Harry Potter siden jeg startet å lese første boka for mange år siden. Har jo sett alle filmene, igjen å igjen, å nå har mintantejebte  på 6 år startet å lese bøkene, å sett de 2 første filmene..  Så da sa jeg til henne at jeg kunne strikke ett Harry Potter skjerf til henne, å det ville hun ha. :) Så da gikk jeg på leting på nettet, men fant bare oppskrift til voksne, så da måtte jeg bare redusere maskeantallet fra 80m å ned til 50m. Strikket rundt så det ble dobbelt, til skjerfet var ca 80cm, å lagde 10cm lange rufser.  Brukte drops merino ekstra fine å det er skjerfet fra de første årene til Harry Potter. :)    Hun ble veldig glad.:)  Å jeg ble veldig glad av å strikke skjerfet, fikk så lyst til å se Harry Potter igjen, så må nok strikke meg ett slikt skjerf til meg selv også. En gang Harry Potter fan, alltid Harry Potter fan. :)  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar