fredag 2. mars 2012

Nytt prosjekt - til de bittebitte små

Nå er jeg i gang med mitt første prosjektet til amanda prosjektet.

Prøver meg på en bitteliten babysokk som når begge to er ferdig skal gå til amanda prosjektet på lillehammer sykehus.
Jeg valgte å bruke gul, da jeg syntes det er så nydelig på små vakre babyer! :)

Bruker rundpinne 3, og 100% babyull garn.
Her er oppskriften, som jeg fant inne på facebook sin side om Amanda prosjektet.

  • Bruk pinne str. 3 (evt 2,5) og legg opp 40 masker med babyull.

    Strikk rettstrikk fram og tilbake til du har 11 riller.


    Fell av 9 m, strikk pinnen ut.
    Fell av 9 m, strikk pinnen ut igjen.

    Nå skal du ha 22 m på pinnen.
    Strikk rillestrikkk fremdeles til du har 8 riller.


    Start tåfelling:


    Pinne 1:
    5 m. og 2 m. i sammen
    8 m. og 2 m. sammen
    Avslutt med 5 m.


    Pinne 2:
    5 m. og 2 m. i sammen
    6 m. og 2 m. sammen
    Avslutt med 5 m.


    Pinne 3:
    5 m. og 2 m. i sammen
    4 m. og 2 m. sammen
    Avslutt med 5 m.


    Pinne 4:
    5 m. og 2 m. i sammen
    2 m. og 2 m. sammen
    Avslutt med 5 m.


    Pinne 5:
    4 m. og 2 m. i sammen
    2 m. og 2 m. sammen
    Avslutt med 4 m.


    Pinne 6:
    3 m. og 2 m. i sammen
    2 m. og 2 m. sammen
    Avslutt m 3 m.


    Du har nå 10 m. på pinnen.
    Fell rett av og sy sammen.






Har kommet ett lite stykke på vei.
Her er jeg kommet til andre rillestrikkingen og skal starte på tåfellingen.

Det er kjempefint om du har lyst til å bidra litt også, Du finner en link til amanda prosjektet her,+ at jeg har ett bilde på bloggen min, i sidebaren på høyre side, klikk på bildet så kommer du til hjemmesiden av amanda prosjektet, hvor du kan finne ditt nærmeste sykehus å donere bittesmå ullklær til.

2 kommentarer:

  1. Jeg har også strikket et par små luer og et par små tøfler som jeg tenkte jeg skulle sende til amanda prosjektet,veldig fint prosjekt syns jeg;0)

    SvarSlett
  2. Så flott da Mocca! :)
    Ja, dette er ett fantastisk prosjekt å jeg håper flest mulige flotte strikkedamer og menn, kan hjelpe til med noen plagg til de såte små!

    SvarSlett